תוצאות האמת בבני ברק – הליכוד: חשש לזיוף

    איתי גדסי No Comments on תוצאות האמת בבני ברק – הליכוד: חשש לזיוף

    עיריית בני ברק מפרסמת את מספר הקולות הסופי. מספר המנדטים לכל סיעה. חברי המועצה החדשים. הליכוד עותרים לבית המשפט על חשש לזיוף קולות החיילים

    עיריית בני ברק צילום: פלאש 90
    11:00
    10.05.24
    נתי קאליש No Comments on נצחו אראלים את המצוקים: האדמו"ר מביאלה זצ"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התוצאות הסופיות לבחירות לראשות עיריית בני ברק ולמועצתה הוכרזו לאחר ספירת 772 קולות נכים וקולות חיילים. מתוך 202,770 תושבים בבני ברק, ישנם 113,717 בעלי זכות בחירה, מדובר במספר הנמוך יותר מבערים אחרות של בעלי זכות בחירה, בגלל היות חלק גדול ביותר מהתושבים בבני ברק צעירים שעדיין אינם בעלי זכות בחירה. בעיר פעלו 174 קלפיות ו-23 קלפיות נכים.

    לראשות העיר הצביעו 80,299 בעלי זכות בחירה, מהם 77,106 קולות כשרים, כשלהרב אברהם רובינשטיין, עד כה מ"מ רה"ע, וראש הרשימה התורתית המרכזית (אגודת ישראל ודגל התורה) הצביעו 63,530 תושבים (82%); לאריאל ניר מרשימת "יחד שבטי ישראל" הן- 7,383 קולות (9,6%); להרב אברהם קאהן מרשימת בני תורה, עץ- 6,193 קולות (8%). בעקבות זאת, הוכרז בועדת הבחירות רשמית על בחירותו של הרב אברהם רובינשטיין לראש עיריית בני ברק.

    למועצת העירייה היה מספר המצביעים-80,422 בעלי זכות בחירה, מהם 79,521 קולות כשרים, כשהתוצאות הן-
    הרשימה התורתית המרכזית (ג)- 46,865 קולות;
    התאחדות הספרדים שומרי תורה (שס)- 17,586 קולות;
    בני תורה (עץ)- 6,594;
    הליכוד (מחל)- 4,050;
    "יחד שבטי ישראל" (הן)- 3,588,
    "הבית היהודי" (בי)-838.

    לפני הבחירות נחתמו הסכמי עודפים בין הרשימה התורתית המרכזית וש"ס ובין רשימת עץ והן.

    מספר חברי המועצה הוא 27, לעומת 25 עד כה, בהתאם לפקודת העיריות, לאחר שמספר תושבי העיר הוא מעל 200,000 כ"י.

    בעקבות זאת, הודיע מנהל הבחירות מטעם הפיקוח הארצי על הבחירות, כי לאחר חלוקת המנדטים, בהתאם למספר הקולות הכולל, הרי שמספר הקולות לחבר מועצה הוא- 2914, ומשום כך, חלוקת חברי המועצה הינה: ג-16, ש"ס- 6, עץ-3, מח"ל-1, הן-1.

    כמו"כ הוקראו שמותיהם, בעקבות כך, של חברי מועצת העירייה הנכנסת:

    הרשימה התורתית המרכזית-הרב אברהם רובינשטיין, הרב חנוך זייברט, הרב מנחם מנדל שפירא, הרב יהושע מנדל, הרב ישראל משה פרידמן, הרב שלמה זכריה קוסטליץ, הרב מיכאל קקון, הרב ירחמיאל שמחה שטיצברג, הרב רפאל אליהו גרינבוים, הרב שמואל יהודה גוסטמן, הרב עו"ד משה דוד מורגנשטרן, הרב חיים מאיר לנגסאם, הרב שלמה שטרן, הרב ישראל הפטקה, הרב מאיר סלומון, הרב פרץ אברמוביץ.

    סיעת ש"ס – הרב אליהו דדון, הרב גדליהו בן שמעון, הרב יעקב אברהם זכריהו, הרב ישראל בן ששון, הרב אברהם פרטוש, הרב עו"ד בצלאל נתן.

    סיעת עץ – הרב אברהם קאהן, הרב משה שלום מלאכי, הרב יחזקאל שפירא.

    סיעת הליכוד- מר יעקב וידר.

    סיעת "יחד שבטי ישראל"- הרב אריאל ניר.

    אמש, התעוררה סערה בבניין העירייה, לאחר שנציגי הליכוד ניסו להיכנס לחדר ספירת קולות החיילים. לטענתם הם סורבו להכנס פנימה והספירה נעשתה ללא פיקוחם. לטענת הליכוד נדרשו להם עשרות קולות להגיע אל המנדט השני והוא היה צריך להגיע מקולות החיילים. מסיעת הליכוד נמסר כי הם יעתרו לבית המשפט על האופן התמוה בו התנהלה ספירת קולות החיילים.

    מזכיר העירייה ודוברה, מר אברהם טננבאום מגיב להאשמות: במהלך ישיבת ועדת הבחירות, לספירת קולות נכים וקולות חיילים, התעוררה סערה כאשר נציג אחת הסיעות (הליכוד) שסבר כי מפלגתו תקבל יותר מנדטים, לעומת זה שקיבל במציאות, הוא טען שהמעטפות היו במשך שעות אחדות בלא פיקוח.

    אך המציאות היתה שונה לחלוטין, שכן את מעטפות הנכים והחיילים הביאו עם קבלתן לאולם מועצת העירייה לספירת הקולות והיו עימן גם מתחילת הספירה ועד סיומה מר יחיאל מלכה, מנהל הבחירות לעירייה מטעם הפיקוח הארצי על הבחירות, שתפקידו בכל ימות השנה הוא מנהל מח' החקירות ביחידה הארצית לפיקוח על הבניה במשרד האוצר ומר אורן תמיר, ראש חוליה באזור חולון של רשות המסים.

    אשר לטענה, כי אותה הסיעה לא קיבלה הזמנה לישיבת ועדת הבחירות לספירת קולות הנכים והחיילים, על כך הגיב מנהל הבחירות בשיחה טלפונית עם היועה"מ של אותה מפלגה, כי לראש הסיעה נשלחה הזמנה במייל בזמן ולכך ישנו אישור, כך שגם לטענה זו אין כל בסיס, ואם הסיעה תעתור על כך לבימ"ש הוא ישמח מאוד להופיע ולהציג את הנתונים כמות שהם.



    0 תגובות